lauantai 10. toukokuuta 2014

Metsänhenget trikoosta mekko ja pipo tytölle

Olen jo jokin aika sitten ostanut yhden raportin metsänhenget trikoota. En ole vain uskaltanut lähteä tuota kangasta leikkaamaan saksilla ennen  kuin olen aivan varma mitä olen tekemässä. Halusin ihanan kankaan kuvion tulevan mahdollisimman hyvin esille, niin ettei saumat tai rypytykset ym. vie huomiota kuviolta.



Lopulta viikkojen harkinnan jälkeen uskalsin ottaa sakset käteen, kun olin lopulta valinnut sopivan kaavan, ja sovitellut kaavan osia kankaalla monella eri tavalla. Googlettamalla hain myös apua siitä miten toiset on kyseisen kankaan leikannut, eli miten kuviot asettuu valmiissa vaatteessa. Kaavana minulla on mekossa Ottobre lehden 1/2009 Tellervo malli A. Jätin paidan kaavasta olkapäiltä rypytyksen pois, ja jatkoin helman mekoksi.





Kankaan jämäpalasta vielä taiteilin pipon. Kangasta oli niin vähän jäljellä, ettei siitä riittänyt vuoriksi. Halusin piposta kuitenkin kaksinkertaisen, joten laitoin vuoriksi yksiväristä vihreää trikoota.

Kettu jäi kuvassa hassusti, mutta pipossa kuva on kokonainen.




4 kommenttia:

  1. Ihana! Tuo kangas on kyllä niin herkku! Ehkä pakko itsekin tilata kun sitä tulee lisää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kannattaa tilata, tämä on livenä vielä ihanampaa kuin kuvissa. Tyttö on saanut paljon positiivisia kehuja mekosta.

      Poista